Osmáci na Pálavě

9. června 2015

V pondělí 1.6. jsme se my žáci osmého ročníku vydali na třídenní výlet na Pálavu. Ráno v pět hodin jsme se sešli na vlakovém nádraží v Červené Vodě, avšak někteří jeli z Moravského Karlova nebo Králík. V 9:50 jsme dorazili do Popic a odtud jsme se vydali do Strachotína, kde jsme měli ubytování. Kolem půl dvanácté jsme nasedli do autobusu a jeli jsme směr Mikulov. V Mikulově na náměstí jsme si dali rozchod, asi po hodině a půl jsme se opět na náměstí sešli a vydali se po červené turistické značce přes Turold, Klentnici, Dívčí hrady a Dolní Věstonice. Cesta byla z kopce do kopce a k tomu bylo strašné horko, takže jsme všichni byli splavený, spálený a unavený. Když jsme došli na Dívčí hrady, tak jsme měli krásný výhled na vodní nádrž Nové Mlýny. Kolem šesté hodiny večer jsme se vrátili zpátky do Strachotína a rovnou jsem šli do Strachotínské Boudy, kde jsme měli večeři a také druhý den snídani.

Druhý den jsme se sbalili a šli do Strachotínské Boudy. Hned po snídani jsme se vydali na zastávku, odkud nám jel autobus do Mikulova. V 10:01 jsme jeli dále vlakem do Valtic. Odtud jsme šli po červené turistické značce přes Dianin chrám, Sv. Huberta, Tři Grácie k lednickým rybníkům. Dále do autokempu Apollo, kde jsme měli ubytování, zajištěnou večeři i snídani. Když jsme tam dorazili, měli jsme dost času, než byla večeře. Někteří z nás se šli podívat po kempu a ostatní byli unavení, tak odpočívali. Celá cesta byla po rovince, ale bohužel jsme měli těžké batohy, takže jsme byli splavený a hodně unavený.

Třetí den po snídani jsme si zabalili a vydali se autobusem do Lednice, kde jsme si mohli  prohlédnout zámecký park. Když jsme si to prošli, tak jsme šli dále po zelené turistické značce přes Janův hrad, kde jsme si dali občerstvení. Dále pak přes Ladenský most do obce Ladné. V 15:20 odtud vlakem do Brna. Brně bohužel byla nějaká závada, takže jsme dlouho čekali. Za tu dobu co jsme čekali v Brně, nám ujel vlak v Ústí. Nakonec jsme dojeli do Červené Vody až o půl desáté večer. Byl to nádherný výlet, za který děkujeme našemu třídnímu učiteli panu Fojtíkovi a doprovodu panu Drážnému. Všichni jsme si ho moc užili.

foto                                                                                           Aneta Macková, Eliška Filková