Technohrátky v SOU Dolní Lipka

22. června 2015

Ve středu 27. května se žáci osmé třídy z naší školy vydali do SOU opravárenského v Králíkách, kde se zúčastnili 3. ročníku úspěšného projektu odboru školství a kultury KrÚ Pardubického kraje na podporu technického vzdělávání a řemesel, který je znám pod jménem TECHNOhrátky. 

V letošním roce šlo již o šesté TECHNOhrátky a do SOU přijelo 140 žáků a žákyň z devíti základních škol z Pardubického i Olomouckého kraje. Po slavnostním otevření nového školního pneuboxu, který finančně podpořila Nadace ČEZ, a po oficiálním zahájení, kterého se zúčastnili spolu s paní starostkou města Králíky a paní ředitelkou SOU i hosté z odboru školství Pardubického kraje, Úřadu práce, sdružení Agrovenkov a Nadace ČEZ, čekalo na školáky šest stanovišť, kde v rámci svých školních týmů plnili manuální úkoly.

V zámečnické dílně vyráběli kovové štítky ke klíčům. Ve strojní dílně si prohlédli různé stroje a vyzkoušeli si soustružení čepu. Ve svařovně přišlo na řadu obloukové svařování a řezání poloautomatem MAG. V kovárně se někteří žáci přeměnili v kováře a zkusili si kování železného hrotu. V pneuboxu se zase z některých stali automechanici a automechaničky a ve dvojicích soutěžili v montáži kol na osobní automobil. Poslední, šestá zastávka byla v autoškole, kde si žáci osvěžili své znalosti dopravních pravidel pro cyklisty. Plnění manuálních úkolů bylo hodnoceno body od 1 do 10 a nejvíce jich získala Základní škola Hanušovice. O tři body méně získala červenovodská osmička a umístila se tak na 2. místě.

O polední přestávce si všichni účastníci mohli prohlédnout techniku Policie ČR, hasičského sboru i rychlé záchranné pomoci a popovídat si se zástupci jednotlivých sborů. Na školním fotbalovém hřišti byla k vidění moderní zemědělská technika a žáci, kteří odpověděli správně na nejvíce otázek na jednotlivých stanovištích, si za odměnu mohli vyzkoušet jízdu traktorem.

Po polední pauze a občerství, které zajistili hostitelé ze SOU, se všech devět tříd utkalo ve vědomostním kvízu. Soutěžící odpovídali na otázky různého bodového ohodnocení, které se tematicky vztahovaly k šesti stanovištím dopoledního programu. V druhé části postupně odkrývali obrázky a hádali, co se na nich skrývá. Šlo o předměty, s kterými se žáci setkali během návštěv jednotlivých stanovišť. Vítězem této soutěže se stali osmáci a osmačky z naší školy.

                                                                                                                Mgr. Pavla Osičková